„Degradace někdo, kdo tvrdí, že tě miluje je qualitativelydifferent než degradace cizincem,“ říká ChristineAnn Lawson, Ph.d., ve své knize Porozumění BorderlineMother. Podtitul knihy je „pomáhat svým Dětemtranscend intenzivní, nepředvídatelný, a Volatilní vztah,“ a její bod je samozřejmě dobrý: vaše matka je důležitá. Pokud je vaše matka duševně nemocná, váš život bude těžký., Děti nemají informace, ani perspektivu, když jejich situace má více než přijatelné zatížení dětství; jsou nuceni se přizpůsobit a přizpůsobit, abypřežít, a některé z těchto technik přežití mohou mít dlouhodobé účinky.

v době, kdy čtete tuto knihu, jste samozřejmě pravděpodobněbýt dospělý. Ještě, že je to nikdy příliš pozdě, aby si trochu nových formování své vlastní psychiky, která by mohla pomoci relieveyou nějaké pocity viny, strachu nebo smutku, a umožní vám vést šťastnější život., To se zdá být hlavním cílem Lawson’swork: osvícení dospělé děti hranice, a odlehčení zatížení, že takové poznání může přinést.

úvod knihy je velmi informativní: jsme se dozvěděli, že borderlinepersonality porucha (BPD) postihuje asi šest milionů Američanů,a to o dvě třetiny diagnostikovaných případů jsou ženy. Mus poruchy se odkazuje na skutečnost, že tito lidé jsou hranice mezi zdravým rozumem a šílenstvím, a pro ně, „separationand ztráta může vyvolat sebevražedné sklony a psychotické reakce.,“

kniha pak pokračuje jakousi typologií. Všechny labelsjsou samozřejmě přibližné a všechny nešťastné matky, jak Tolstoyby řekl, jsou nešťastné svým vlastním způsobem. V rámci obecnéhokategorie „hraniční matky“ Lawson popisuje „Waif matku“, „Poustevnickou matku“, „Královnu“ a „čarodějnickou matku“.“Každý má specificképříznaky, které čtenář může rozpoznat v někom ve svém vlastním životě.

Waif se například „dozvěděl, že submisivní chováníbyla nejadaptivnější reakcí na represivní prostředí.,“Ona také“ se považuje za nekompetentní selhání a je zcela závislá na schválení ostatních.“Hermitis“ perfekcionista, worrier, a . . . nespavec. .. Poustevnické matky trpí přetrvávajícími fantaziemi o škodě, které přicházejík sobě nebo ostatním, a mají tendenci připisovat nepřátelské úmysly ostatním.“Královny matky“ soutěží se svými dětmipro čas, pozornost, lásku a peníze.“A“ dramatickéa někdy hysterické chování královny matky může děs dělatjejí děti.,“A konečně, čarodějnice matky mohou být“ hořké, náročné, sarkastický, a krutý, “ a “ čarodějnice mothersknow, co říci ublížit nebo vyděsit své děti, a použít poníženía degradace je potrestat.“

V dokonalém světě, žádný z těchto typů osobnosti by havehelpless, vnímavé děti na nich závislé, na leastuntil oni pracovali přes některé své vlastní problémy., To však není to, že svět, takže děti, dospělé děti z borderlinemothers, a ty, kteří se starají o nich, by bylo dobře advisedto číst druhé polovině Lawson je kniha, ve které strategiesare diskutovali o život s každou hraniční matka typy. Názvy kapitol, „Milující Nalezenec, Aniž by Ji Zachránil,““Milující Poustevník Bez Krmení Její Strach,“ „Lovingthe Královna, Aniž by se Stal Jejím Předmětem,“ a „bydlet u Čarodějnice, Aniž by se Stal Její Obětí“ dát overviewof zvládání mechanismy popsané.,

jednou z prací Lawsona je to, že ti,kteří neuznávají theBPD ve svých matkách a pracují na pochopení jeho účinků na sebe, jsou odsouzeni k opakování. Z tohoto důvodu, to je obzvláště důležité, dospělé, kteří mají podezření, že mám hraniční matky se snaží gainsome povědomí, než se znovu její vzory. Understandingthe Hraniční Matka také poskytuje podnětné materiálo druhy otcové, kteří umožňují tyto matky, a na damagingrelationships mezi sourozenci, které mohou být postaraly o illmother chování.,

tato přímočará, poutavá kniha je vynikajícím způsobem, jak začít objasňovat mnoho otázek spojených s dysfunkční rodinou, kterou předsedá hraniční matka. Ty čtenáře, kteří nejsou immediatelydrawn v o podobnost mezi popisy a someonein jejich vlastní životy se mohou těšit na analýzu celebrity borderlinemothers, jako je Joan Crawford („Čarodějnice“), Sylvia Plathová („Poustevník“), Susan Smith (další „Čarodějnice“),Princezna Diana („Sirotek“), a Mary Todd Lincoln („Královna“).

© 2001 Heather Liston., První serial rights

Heather Liston studovalnáboženství na Princetonské univerzitě a získal magisterský titul z NYU Graduate School of Business Administration. Je ředitelkou Národního tanečního institutu v Novém Mexiku a rozsáhle píše o různých tématech. Její knižní recenzea další práce se objevily v sobě, ženy venku, Princeton Alumni Weekly, Appalachia, YourHealth a jinde.

tato recenze se poprvé objevila online Září 3, 2001

Articles