Anmeldelse: Island Saga Class 757-200 Göteborg Til Reykjavik
Hva du Skal Gjøre Under En Mellomlanding På Island
Anmeldelse: Icelandair Saga Class 757-200 Reykjavik til Gøteborg

Denne flyturen er virkelig interessant gitt sin drift ganger. Det tar av klokken 12:30 og lander på 5:15, selv om flytiden er vanligvis under to og en halv time. I løpet av sommeren, kan det være lett for hele flyturen, som gjør sin «redeye» status litt forvirrende.,

jeg hadde brukt hele kvelden kan du slappe av i den turistifiserte Blå Lagune før du går av FlyBus på Keflavik Flyplass. Den tidligere AMERIKANSKE militære base nå har en vakker terminal som er fylt med naturlig lys som utfyller den moderne, nord design. Buss fra den Blå Lagunen til flyplassen går hvert to timer i kveld. Derfor, jeg var igjen å velge mellom 9:00 og 11:00 transport for mine 12:30 fly.

jeg bestemte meg for ikke å risikere mangler flyet mitt og tok 9:00pm buss, som fikk i rundt 9:30pm og ga meg god tid til å nyte Saga Salong.,

Se på alle de sene avganger!

Icelandair bruker sjekk-i kiosker for å fremskynde sjekk-i prosessen, så jeg hadde min boarding pass i hånd mindre enn et minutt etter ankomst på flyplassen. Dessverre, baggage drop hadde ikke åpnet ennå. Jeg ventet i ca 20 minutter før jeg kunne forlate bagasjen min og leder for sikkerhet, som jeg fikk gjennom ganske fort minst.

Keflavik Flyplass vinduet «kunst».,

jeg raskt fant min vei til salongen etter å lete rundt den eksentriske terminalen. Både Ben og jeg har gjennomgått Saga Lounge før, så vil jeg la det ut på denne anmeldelsen. Unødvendig å si, det er et fantastisk sted å passere tid gitt rikelige mengder mat og snacks, mange stoler og sofaer, og den raske Wi-Fi.

Se på alt som mat!
middagen Min!, #karbohydrater

på Grunn av en air traffic control streik, alle Icelandair avganger var forsinket til rundt 1:30, noe som ikke var et problem for meg siden jeg kunne fortsette å nyte salongen. Jeg brukte Wi-Fi å se på halvparten av Grand Budapest Hotel, og lastet ned resten til senere. Jeg har sett filmen før, men elsket det like mye den andre gangen.

Ombordstigning og Ombord

jeg fikk til gate rundt 1:00., Det var ingen klar Saga Class lane, og forråd av lei passasjerer var ikke klar til å la en gjeng presse seg vei forbi (noe som er forståelig). Porten agenter håndtert det allernådigst om, og inviterer alle Saga passasjerer til styret fra side av linjen i stedet.

boarding gikk bra og jeg var ombord ti minutter etter ankomst ved porten. Vi gikk gjennom den andre døren og jeg snudde til venstre for å finne min plass i rad 4. Venter på setet mitt var et teppe og en pute.,

Saga hytta.

til slutt, jeg tror 5/14 Saga seter var tatt, noe som er bedre enn 3/14 på min utgående flyvning.

kabinpersonalet var merkbart stresset på denne flyturen. På grunn av forsinkelsen, de trengte for å få flyet snudde seg rundt så fort som mulig for å komme tilbake til Reykjavik, siden snu er bare 1 time og 20 minutter i Gøteborg., Mannskapet også gjøre de to fly tilbake til, som må være smertefullt etter en redeye som dette!

Dette innebar også at de ikke spare mye tid til å samhandle med oss før avreise bortsett fra å distribuere samme støy-avbryter hodetelefoner som på min forrige Saga Class fly. De gir god lyd kvalitet og som vil være perfekt for de som ikke bringe sin egen støy-avbryter hodetelefoner som QC35s.

Islandske vann som deles ut av FA.,
Støy-avbryter hodetelefoner.

underholdning system besto av en stor skjerm med USB-lading og omtalt lignende innhold til min andre Icelandair flyvninger. Skjermen var en eldre modell enn på min utgående fly, men det var godt likevel. Stolen har også en strøm-port.

USB-porten var lett tilgjengelig.,

Vi presset tilbake rundt 1:20am og gjort vår vei til aktiv rullebane. På grunn av den lave skyer det var bek mørkt ute, selv om det var lys over skyene. Når vi brast gjennom dem, det var fascinerende å tenke på at det fortsatt var kveld.

Inflight

Når sikkerhetsbeltet skiltet var slått av, og jeg ble gjort opptak avgangen, gledet jeg meg til å sove. Men, jeg hadde forhåndsbestilt fisk middag, som jeg ønsket å prøve., Mannskapet kom med måltid rundt 30 minutter senere, noe som virket raskt. Hele måltidet ble servert på ett brett, som var perfekt i dette tilfellet.

jeg trodde presentasjonen var vakker. Videre måltidet var fantastisk. Laksen var frisk og fuktig, mens tilhørende retter var også deilig – spesielt lakris og bringebær mousse dessert.

Dette dressing var bra med frisk salat.,

Når vi var ferdig, mannskapet var raske til å fjerne våre skuffer og la oss til å sove. Det var en merkelig følelse som jeg hadde til lavere min persienner for å sove, selv om det var 2:00. Hytta forble lyse siden andre passasjerer holdt sine nyanser åpne, men med et øye maske på jeg klarte å døse av.

2:00!

Saga Class seter er veldig komfortable og føle seg som litt mer luksuriøse OSS innenlandske første klasse seter., I hvile er definitivt mer enn du ville fått i premium økonomi på de fleste flyselskapene, men helt klart ikke ligge flat.

Min største bekymring var at jeg ville være oppbrukt dagen gitt tidlig ankomst. Jeg klarte å sove i ca en time, og våknet opp over Norge, som ikke var ideelt, men hva kan du realistisk kan forvente på en flytur denne korte?

En virkelig kule ting om Icelandair-fly er at de er utstyrt med spesielle lys som simulerer nordlys i hytta., Det ser kjempebra og legger til en annen Islandsk touch-opplevelsen.

nordlys ombord!

Det var ingen frokost, noe som ville være overflødig i alle fall siden middagen ble servert bare to timer før. Imidlertid, drikkevarer var alltid tilgjengelig for de som ønsket noe å drikke.

Vi begynte nedstigningen rundt 25 minutter ut og hytta begynte å våkne opp til dette punktet. Besetningen var diskret og prøvde å la passasjerer overnatte til siste minutt, som var snill., Jeg logget inn på gratis Wi-Fi bare for å sjekke min sosiale medier før landing og selvfølgelig, spore mine egne fly på FlightRadar24 (ikke du elsker å gjøre det?!). Gratis Wi-Fi er rask, pålitelig og mye verdsatt!

Min flytur fra ombord.

Vi fløy i over en saftig grønne Gøteborg-regionen på tilnærming og landet rundt 6:00am, 45 minutter bak skjema. Etter en kort taxi til porten, var jeg klar til å gå og sove i min egen seng for et par timer.,

Hva en utsikt!

Klikk her for å se videoen min anmeldelse av denne reisen:

Nederste Linjen

Dette var en av de mer unike fly jeg har tatt. Flytiden var kortere enn et fly fra New York til Florida, men det var en redeye i fullt dagslys. Jeg verdsatt den deilig måltid, selv om det kostet meg en times søvn. Hvem som helst kan bestemme hvorvidt de ønsker å spise eller sove for å være rettferdig., Totalt sett hadde jeg en annen lystbetont fly med Icelandair og jeg vil absolutt anbefale å fly sin Saga Class hvis du har sjansen.