• Int
  • E-post
9.7 kshares

Oppdatert i April 2020

Etter min siste monster innlegg om ikke-resorty ting å gjøre i Mallorca, jeg tenkte kanskje jeg burde gi noen lysere Mallorca leser som godt. Fordi ja, ja, det er flott å utforske nye steder og alt det der, men egentlig hva jeg mest lyst til å gjøre på Mallorca var hodet til stranden!,

jeg definitivt forventet at alle strendene på Mallorca for å være super trangt og fullt av solsenger og restauranter, så jeg ble gledelig overrasket over å finne så mange små bortgjemte strender.

faktisk, de fleste av strendene jeg gikk til på Mallorca var ganske rolig. Jeg tror du kommer i midten av Mai var en veldig god samtale, som selv ved utgangen av mine to uker på øya steder var begynnelsen til å få en mye travlere. Og det var nyttig å ha en bil for å komme utenfor allfarvei litt.,

Pluss været på Mallorca i Mai var så perfekt – det var varmt nok til å bade (og vannet var varmt nok! men ikke så varmt at jeg ikke kunne tåle å være i solen. Faktisk, jeg tror jeg brukte mer tid på stranden under en ferie enn jeg har som kanskje noen gang. Jeg tror jeg forstår nå hvorfor så mange Nordmenn hode til Spania for litt sol når det er mørkt norske vintre.

Og mens du i løpet av mine to uker på Mallorca gikk jeg til en rekke strender, noen stakk ut som klare favoritter. Så her er min personlige anbefalinger for de beste strendene på Mallorca.,

Oh, og hvis du ikke ønsker å bare se på havet fra stranden, det er tonnevis av båt cruise rundt Mallorca du kan gjøre. Mine venner gjorde dette solnedgang katamaran cruise som lyder utrolig, og det er definitivt på min to-do liste for neste gang!

Cala Formentor Beach i Nord-Mallorca

Cala Formentor (Playa de Formentor) var min favoritt stranden i Mallorca, selv om det kanskje delvis fordi jeg kom veldig sent på dagen når det var ingen andre mennesker og kveldslyset var bare så pen.,

jeg også elsket alle båter som henger rundt her – noe om det gjorde bare at det føles så «Europeisk ferie,» hvis du skjønner hva jeg mener. Vannet også ut til å være mye varmere på Cala Formentor, noe som var et pluss i Mai.

Cala Formentor er i nord-Mallorca, så etter et besøk på denne stranden kan du da kjøre opp til Cap de Pera Fyret for å se solnedgangen., Stasjonen opp til fyret var en av mine favoritt-stasjoner i Mallorca, så ved å besøke Cala Formentor jeg fikk to favoritter på en tur!

For turer i Formentor, sjekk her, og for nærliggende Airbns, som dette huset bare en 10-minutters kjøretur unna, sjekk her.

Es Calo des Moro Strand i Sør-Mallorca

Dette må være den vakreste stranden i Mallorca – eller i det minste den vakreste stranden mens jeg så på Mallorca!,

En privat stiftelse som eier og bryr seg om denne stranden, så det er vakkert vedlikeholdt og du vil ikke se noen hoteller eller strand barer her. Du trenger ikke å klatre ned en masse steiner for å komme hit, eller hvis du er som Dan og meg får du tapt, og ender opp med manøvrering ned en cliffside – men jeg tror den ekstra innsats for å få her gjør den enda mer spesiell.,

selve stranden er veldig liten, så jeg forestille om sommeren kan det komme mye mer overfylt enn da jeg besøkte i midten av Mai, men det er også en nærliggende stranden heter Cala S’Almonia bare noen få minutters gange fra Calo des Moro strand.

Cala S’Almonia er ikke like vakkert, men det er mye mer romslig, så hvis Calo des Moro er overfylt du kan alltid sett opp din håndkle der i stedet.

For Airbnbs nærheten, som for eksempel denne romslige leiligheten, sjekk her.,

S’Amarador Stranden i Sørøst-Mallorca

S’Amarador er i Mondrago Naturlig Park, som betyr at den er omgitt av naturlige sanddyner, skoger, og steinete bukter i stedet for skianlegg. Det er faktisk tre strender her, S’Amarador, Cala Mondrago, og mindre Cala d ‘ Borgit, men S’Amarador var min favoritt.

S’Amarador er en ganske stor beach, og siden det er bare tilgjengelig med bil, det var ikke så opptatt når jeg gikk. Men det var fortsatt livlig, og jeg elsket at vi kunne også gå til andre strender her., Faktisk, på min bursdag, vi kjørte tvers over øya fra Sóller bare henge ut her!

For Airbnbs, som i dette huset med utsikt over sjøen, sjekk her.

Cala Mesquida Stranden i Nordøstlige Mallorca

Dette var en av mine favoritt strendene på Mallorca, og en av de få som Dan og jeg har besøkt to ganger. Jeg elsker at stranden er så lenge – det strekker seg 300 meter – og vannet er grunt ganske langt ut, noe som gjorde det perfekt for å spille noen kne-dypt padle ballen.,

Det er et lite feriested på den ene siden av stranden og en beach bar i nærheten av inngangen, men den andre siden av stranden er fredet på grunn av sin betydning for fuglelivet, slik at siden er laget av naturlige sanddyner og furutrær.

jeg føler selv i høyden av sommeren, dette ville være en veldig fin strand for å bruke dagen på, som det er så stor du vil fortsatt lett være i stand til å finne et rolig sted.

For Airbnbs, som denne nydelige villaen, sjekk her.,

bilde via Morfheos (modifisert)

Sa Calobra Stranden i Western Mallorca

Ok, så jeg har allerede skrevet om stasjonen til Sa Calobra, som med sin fantastiske dråper og mange hårnåler var nok høydepunktet for å besøke Sa Calobra, men Sa Calobra stranden var også veldig hyggelig!

Den innstillingen der nede er vakker, og du må gå gjennom en lang tunnel i fjellsiden for å komme til stranden. Stranden har små steiner i stedet for sand, men vannet er så utrolig klart at jeg tror det er verdt det!,

Dette kan faktisk ha vært den peneste stedet jeg gikk på svømming i Mallorca, så det var masse fisk og rundt klippene laget for noen dramatisk utsikt.

Ahh, jeg blir nostalgisk bare å skrive om det!

For turer i nærheten Sa Calobra, sjekk her, og for Airbnbs, som denne idylliske hjem, sjekk her.

jeg tok dette bildet virkelig sent på dagen når det var bare en bit av solen venstre – selv om vannet var fortsatt i solskinnet.,

Cala Pi Stranden i Sørlige Mallorca

Cala Pi (Playa de Cala Pi på kart) var en av de travleste strender jeg gikk til, men jeg elsket sin innstilling i mellom høye klipper, og det bare hadde en veldig fin stemning. Det er en beach shack der du kan få drikke og snacks, og selve stranden mens ganske smal gjør strekker seg tilbake ganske langt, så det er mye plass til å spre seg ut i sanden.

vis som du går ned trinnene til denne stranden er også fantastisk.,

For turer i nærheten av Cala Pi, sjekk her, og for Airbnbs, som dette sjarmerende hus, sjekk her.

Cala Banyalbufar Stranden i Western Mallorca

jeg faktisk ikke svømme på Cala Banyalbufar, men Dan og jeg gjorde stoppe her for å beundre den vakre utsikten! Vannet på denne stranden, så så innbydende (nesten altfor innbydende, som jeg var på vei til å ta et fly!) og de omkringliggende utsikt med terrasserte vinmarker slippe inn i se var bare så vakkert.,

For turer i nærheten av Cala Banyalbufar, sjekk her, og for Airbnbs, som denne koselige studio, sjekk her.

Hvor skal du bo i Mallorca

jeg bodde i 4 ulike hoteller i Mallorca, ikke var resorts men alle som var i nærheten av noen av mine favoritt strender.

Cala Figuera

Cala Figuera i sørøst-Mallorca var min favoritt sted jeg bodde i Mallorca, i nærheten av Calo des Moro og S’Amarador (og alle Mondrago Natural Park strender)., Jeg bodde på Hostal Kan Jordi, som hadde en fantastisk utsikt over vannet, og var også så god verdi – det var det billigste stedet jeg bodde på Mallorca ennå en av de fineste. Sjekk gjeldende priser og tilgjengelighet her

Colonia de Sant Pere

Colonia de Sant Pere i det nordøstlige Mallorca er en rolig kystbyen i nærheten av Cala Mesquida og Cala Formentor, to av mine favoritt strendene på Mallorca. Her jeg bodde på Hotel Solimar, som hadde en nydelig hage og basseng og en fantastisk frokost., Sjekk gjeldende priser og tilgjengelighet her

Sóller

jeg tilbrakte 4 netter i Sóller, som mens med sin beliggenhet i det nordvestlige Mallorca er ikke i nærheten av mange sandstrender, og det er nærliggende to av mine favoritter: Sa Calobra og Cala Banyalbufar. Pluss stasjoner fra Sóller til andre deler av øya var så vakker at det faktisk er laget for et fint utgangspunkt for å nå forskjellige strendene på øya. I Sóller jeg bodde på dette flotte, lille Airbnb.,

Palma

jeg faktisk virkelig elsket å bo i Palma, Mallorca hovedstad, og det er mange fine strender i nærheten, inkludert Cala Pi, for å gi deg en smak av både spansk byliv og stranden. Her jeg bodde på Hotel Colon, som var i et veldig hyggelig område av byen og i gangavstand til alle de viktigste severdighetene. Sjekk gjeldende priser og tilgjengelighet her

Det er også mange Airbnbs rundt Mallorca, som denne hytta med utsikt mot fjellet, dette unike beholder hjemme, eller er dette rimelig penthouse., Og hvis dette er første gang du bruker Airbnb kan du få en rabatt med .

Ønsker å se flere av mine bilder? Følg meg på Instagram her

Vil du se mer av min reise videoer? Abonner på YouTube her