Sarah Cornett | Kapital Public Radio

CapRadio anbefaler denne listen av fem turer denne sommeren.

Enten det er kystnære klipper, skogkledde skitt stier, tørre ørkenen eller geologiske underverk, disse turene utforske det beste av Stavanger-regionen. Bekymret avstander? Disse stiene er verdt det, selv for bare et par kilometer. Gå inn for en time eller to, og så snu hvis du ønsker en kortere tur.

Palomarin Trail: Kjøle seg ned Langs Kysten

Avstand: 5 km en vei.,

Veibeskrivelse fra Sacramento: Ta-80 W til CA-37 W. Avslutt venstre på Atherton Avenue. Ta til høyre på Novato Boulevard, og fortsett til Punkt-Reyes Petaluma Veien. Ta til venstre, ta til hyre til Sir Francis Drake Boulevard. Ta til venstre på CA-1 S, så ta rettigheter på Olema Boulevard så Mesa Veien. Vil du se trailhead parkeringsplass på høyre side.

Parkering: Gratis (men kommer tidlig for å garantere et sted).,

Hvis det ser varmt i Sacramento Valley, hoppe i bilen og ta turen til denne ikoniske trailhead i nærheten av små og eklektisk byen Bolinas, CA, på Point Reyes Nasjonale Kystlinje. Selv om kjøring fra Stavanger er et par timer, det er verdt det for å få en kyst-fix. Stien beveger seg sømløst fra kjølig, skogkledde kystskogen til fantastisk oceanside klipper.

Begynn ved Palomarin Trailhead og fortsette til Kysten Trail. Det er omtrent fem km til Wildcat Beach, som også er vert for en campingplass. Vil du se fem innsjøer langs veien., Stopp for lunsj på et overse benken om én kilometer fra Wildcat og suge i lek. Etter turen, sjekk ut Bolinas eller byen Point Reyes Station til å ta et måltid og nyte Marin County landskap.

Rockbound Pass: Få Tapt I Øde Villmarken

Avstand: 5.5 km en vei.

Veibeskrivelse fra Sacramento: Ta OSS-50 E og avslutt Wright ‘ s Lake Road like etter Kyburz. Fortsett på Wright ‘ s Lake Road for 8 km til Rockbound Passere Trailhead.

Parkering: Gratis. Det er en liten parkeringsplass ved Wright ‘ s Lake, i nærheten av trailhead.,

Med fascinerende geologi og massevis av store åpne områder, Øde Villmark tilbyr noen av de mest populære stiene og fotturer i Tahoe-regionen. I dusinvis av valg for turgåere, Rockbound Pass Forsvinner i Sjøen på vestsiden av Øde Villmarken lover små-skala rock skalering langs fargerike urter. Langs veien, du vil støte på granitt blokkene og fjellformasjoner skapt av stien veteraner og familie. Sørg for å kikke over og kikke på Doris Lake gang du gjøre det gjennom passet., Et godt valg for entusiastiske daytrippers som er klar for litt desperat.

Start på Rockbound Trailhead ved Wright ‘ s Lake og reise 5.5 km til Rockbound Passere. Du vil få rundt 1500 meter i høyde, så vær forberedt på å svette.

Hvis dagen er klar, vil du se strekninger av granitt plater og skogkledde flekker på den vestlige siden av Pass. John Boehlke / Flickr –

Auburn er Steinbrudd Trail: Utforsk Kalkstein Gruvedrift Av De Siste

Avstand: 3.5 km én vei, kan bli utvidet.,

Veibeskrivelse fra Sacramento: Ta-80 til Auburn, exit på Elm Avenue. Ta to venstre og fortsett på Highway 49. Fortsett til American River Samløpet, snu rett til å bo på Highway 49, og du vil til slutt se Steinbrudd Trailhead parkeringsplassen.

Parkering: $10. Steinbrudd Trailhead har en liten parkeringsplass. Gratis med på California State Parks årlig pass.

Reise langs American River Canyon og fange glimt av grotter og rester etter gruvedrift i dette nivå tur, som har fått sitt navn fra sin tidligere gruvedrift., Stien er lett walkable, og går langs en tidligere jernbanen rute som en gang var brukt til transport av kalkstein.

Fra Steinbrudd Trailhead off Highway 49, gå 3.5 miles (eller så lang du føler deg) til Brun Bar-Krysset. Ta med deg barna– stien er slitt nok til at en vognens hjul ville være trygt.

Stopp for lunsj eller en matbit på en rasteplass en kilometer i. Hvis du føler deg eventyrlysten, sving til høyre i Krysset, og gjøre veien oppover for å koble til Western States Stien — hjemmet til den berømte 100-kilometer utholdenhet løp, der du kan fortsette på for en annen mile.,

En rolig utsikt over elven og langs Steinbrudd Trail. Donald Barnets / Flickr –

Cascade Canal Trail: En Skog Gange Øst For Nevada City

Avstand: 4.5 km én vei, fortsette å Orene Wetherall sti å legge opp til 6.7 miles

Veibeskrivelse fra Sacramento: Ta-80 til Auburn. Ta exit 119-B fra jeg-80 Øst, og fortsett på Riksvei 49 N til Gracie Veien i Nevada City.

Parkering: Gratis. Se etter en parkeringsplass på Gracie Road, i nærheten av krysset Banner-Lava Cap Veien., Se etter «Kaskade Canal Tilgang Trail» – tegn ved øst-enden av parkeringsplassen.

Nevada City og Yuba områder er hjem til en rekke stier perfekt for en dagstur. Et nivå skitt vei, Cascade Canal Trail er et godt valg for å kjøle seg ned i skyggen av skogen. Ruten går langs vannet i Cascade-Kanalen.

Hvis du går på en lørdag, start dagen i Nevada City Farmer ‘ s Market i sentrum. For spesielt begeistret turgåere, sjekk ut den populære Uavhengighet i Løypa, også i byen.,

Den skyggefulle, nivå Cascade Canal Trail er en lys dag trek. Erin Johnson / Flickr

East Ridge Loop Trail i Redwood Park Regional Park, I Oakland: En Urban Skog

Avstand: 5 km sløyfe

Veibeskrivelse fra Sacramento: Ta-80 W og jeg-680 S til CA-24 W. Ta avkjørsel 13 fra CA-24 W, og deretter fortsette på Moraga Veien og Canyon Veien til du kommer Pinehurst Veien i Alameda County.

Parkering: Gratis. Park i Pinehurst oppsamlingsområde på Pinehurst Veien.,

Ta en dag tur til East Bay og utforske Redwood Regional Park, i Oakland, kun få kilometer fra byens sentrum. East Ridge Loop Trail er middels vanskelig, med noen bratte stigninger på poeng. Det er mange måter å angi Park (du kan Oakland Magazine ‘ s trail guide). Start på Pinehurst oppsamlingsområde og parkere langs veien. Følg skiltene til East Ridge Trail. Fortsett rett frem, og deretter ta en venstre ved Canyon trail. For å fullføre loop, sving til høyre Stream Stien først, og deretter en annen rett til Prince Stien før du kommer tilbake til East Ridge.,

loop vil gi deg en smak av den fredelige og skogkledde lunder av parken. Du kan enkelt utvide dag ved å fortsette på noen av løypene ovenfor, eller kartlegging din egen vei.

Den urbane skog av Redwood Regional Park er en stor oase bare noen få miles fra sentrum av Oakland. Miguel Vieira / Flickr –

– >

Følg oss for flere historier som dette