DETROIT – Si navnet «Boblo» til alle som vokste opp rundt Michigan, og deres øyne lyser opp.

Boblo (eller Bob-Lo) gnister minner for mange voksne som tilbrakte somrene ridning fergen til Boblo Island, besøke sin fornøyelsespark eller bare nyte en piknik.

The park har vært stengt siden 1993, men legenden om Boblo er fortsatt sterk.

historien om Boblo Island

I 1898, Detroit Windsor og Belle Isle Ferry Selskapet åpnet opp en recreation park på Detroit-Elven, ca 18 km sørvest av Windsor.,

selskapet ble opptatt i løpet av uken, flytte folk og gods opp og ned elva. De skapte et mål å holde seg opptatt i helgen.

Den 18 km lange båtturen ble utført av den berømte skip: Columbia, bygd i 1902, og Ste. Claire, bygd i 1910.

Boblo ble opprinnelig kalt Bois Blanc av den franske, men beboerne ikke kunne uttale navnet. De ikke-franske innbyggere kalles det Boblo, og navnet ble offisielt akseptert i 1949.

Den første fornøyelsespark rides var i bevegelse av 1910., Pisk ble installert i 1920, som ble en stor hit, i hovedsak å betale for seg selv.

I 1949, øya var truet av konkurs. Windsor Ordfører John Arthur Reaume ønsket øya for å være utpekt en nasjonalpark.

i Stedet, øya og dampskip ble kjøpt av Bruning familie.

De forvandlet øya til en fornøyelsespark, inkludert en-og-dalbane, pariserhjul, fun house og mer.

En miniatyr jernbanen ble bygget rundt øya på 60-tallet, sammen med en oppgradert dock-området.,

The swan båt tur ble lagt i 1970, som ble en fan-favoritt. I 1973, Thunder Bolt-og-dalbane ble bygget, noe som trakk lange linjer.

Bruning Familie solgte island i 1979, noe som førte til at flere eiere i de følgende årene, inkludert IBC-og AAA-of Michigan.

1991, båtene sluttet deres 81-årige løp, og parken stengt i 1993. Rides ble solgt til andre fornøyelsesparker rundt i landet.

(Sjekk ut mer Boblo historie på BobloSteamers.com)

Ta en Båttur

Alex Atwell sette sammen en kjempeflott omvisning på Lerkendal., Claire, sett i 2016. (Fra 2018: Gamle Boblo Island båt tar fyr på Detroit marina)

Vintage Boblo Båt (Video)

Minner om Boblo

Alle har et minne til å fortelle. Her er noen vi fant på diverse blogger og fora:

jeg var en av de siste generasjoner av mennesker som var i stand til å nyte Bob-Lo island amusement park. Jeg var 7 år gammel da ferger stoppet i 1991. For å fortelle deg sannheten, jeg husker båtturer til parken mer enn selve parken., Å få til kaien i Bergen tidlig på morgenen, i påvente av ombordstigning på båten, turen på elva, utsikten, det faktum at jeg kunne spille en arcade-spill på en båt blåste min lille sinn. Hva jeg husker om Bob-Lo Øya spesielt, inngangen kommer ut av båten, en av de siste gangene jeg gikk Simpsons ble de maskoter og jeg møtte Bart og Homer. – Brandon

jeg er 73 år gammel og husker at mine foreldre tok meg med til Bob-Lo etter å plukke meg opp i Willow Run Flyplass etter et besøk hos slektninger i Miami FL når jeg var 8 år gammel. hva en morsom og spennende sted., – Bonnie

Oh! Slik jeg husker den morsomme tider for å gå til Bob-Lo, med mine søstre og bror. Han var 20 år eldre enn meg. Så når vi dro til Island, tok vi en taxi til downtown dokker å ta første båt ut og da vi skulle gå tilbake på de siste båt. Jeg kan fortsatt føle solen og vinden som en av de store båtene tok oss med til Island. Min favoritt tur var Logge Tur, jeg trodde det var den største ting i hele tiden. – LJ

Elsket å gå i Bob-Lo som en gutt. Faktisk didn»t gå så mye som jeg ville likt å. Min mest levende minnet er Himmelen Dykker tur., Før jeg red på det på Øya hadde jeg gått til en lokal rettferdig og 3 andre jenter og jeg syklet sammen på det, og vi lo og likte det. Senere samme sommer (1972) jeg gikk med 2 av mine brødre, en eldre og en yngre med vår Mor. – Kathy G.

Vi barna var i stand til å løpe opp og ned trappene på båten og gå til dansegulvet. Det var i en tid da foreldre didn»t trenger å bekymre deg om barna. Jeg husker logg tur, hvor vi»d alle bli våt, men snart ville tørke ut å kjøre om, karusellen, og selvfølgelig berg-og dalbane., Husker det var en tid da jentene hadde på seg kjoler og ikke bukser, så vi måtte være forsiktig på ritt (sjekk ut bilder hvordan jentene var kledd). – Marva

jeg er 63 år gammel og jeg husker Bob-lo så godt. Jeg er født og oppvokst i Wyandotte, Michigan. Båten ville stoppe der for å ta folk til øya for dagen. Det ble flere turer fra Detroit hver dag, men bare to stopp i Wyandotte. En til å plukke opp, og en for å returnere folk. – Silje

jeg er så trist hver gang jeg tenker på Bob Lo. Det var fantastisk sted., Vi gikk mye og når min familie»s jobs hadde selskapet piknik det ville alltid være Bob Lo. Noen som husker hvor mye moro på dansegulvet var, og hvor vakre båtene var. Det var som et lite cruise. – Mellissa M.